نوع فایل
Zip
حجم فایل
345MB
نوع پروژه:
دانلود نرم افزار
رایگان

نرم افزار DIALux نرم‌ افزار محاسبات روشنایی : نرم افزار Dialux یک نرم افزار فنی مهندسی رایگان برای طراحی نورپردازی فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها است.

نرم افزار DIALux یکی از نرم‌افزارهای محاسبات روشنایی فنی (Outdoor و Indoor) می‌باشد که محاسبات آن با توجه به روشهای مرسوم و فرمولهای پیشنهادی که در استاندارد DIN توصیه گردیده انجام می‌پذیرد.

پشتیبانی از استاندارد های جهانی و پشتیبانی از محصولات شرکت های مطرح در زمینه تولید لامپ های روشنایی باعث گردیده که محاسبات و داده های خروجی‌ این نرم‌افزار از دقت و کیفیت مناسبی برخوردار باشد و کاربر بتواند با تکیه بر آنها پروژه های روشنایی و نورپردازی خود را به بهترین شکل انجام دهد .

در این نرم افزار می توانید محیط مورد نظر خود را ایجاد نمایید و سپس با قرار دادن لامپ های مورد نظر ، پارامتر های مورد نظرتان را از نظر کیفی و کمی مشاهده نمایید.

نرم افزار دیالوکس به شما این امکان را می دهد که با اضافه کردن پلاگین های شرکت های تولید کننده تجهیزات نورپردازی از محصولات آنها در شبیه سازی های خود استفاده نمایید.

شرکت مازی نور یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده تجهیزات نورپردازی ایرانی است که پلاگین محصولات خود را برای دیالوکس منتشر نموده است.

شبیه سازی های نرم افزار دیالوکس بر اساس استاندارد های جهانی صورت می گیرد.

برای نورپردازی پروژه های بزرگ ، برای داشتن نور مطلوب استفاده از نرم افزار Dialux یا نرم افزار های دیگر برای شبیه سازی نور محیط الزامی است و پس از اتمام پروژه معمولا میزان نور محیط توسط ناظر پروژه با دستگاه لوکس متر چک شده و با میزان استاندارد های مربوطه مطابقت داده خواهد شد

بنابراین پیمانکاران پروژه های نورپردازی برای اجرای صحیح پروژه نیازمند شبیه سازی قبل از اجرای عملی پروژه هستند تا از صحت کار خود امینان یابند ، هر چند در پروژه های کوچک ساختار نظارتی دقیقی وجود ندارد اما استفاده از دیالوکس در این پروژه ها نیز باعث بهتر شدن نتیجه نهایی کار خواهد شد.

دیالوکس به شما کمک می کند تا متوجه شوید :

بهترین حالت نصب لامپ ها برای میحط کدام است

لامپ ها باید در چه ارتفاع و طول و عرضی قرار بگیرند

از کدام لامپ ها باید برای کدام مکان ها استفاده نمود

بهترین رنگ برای محیط مورد نظر کدام است

میزان نور در هر قسمت چقدر خواهد بود

پروژه شما در مجموع به چه میزان تحهیزات نورپردازی نیاز خواهد داشت.

در دیالوکس شما امکان شبیه سازی محیط و المان های موجود در آن را به صورت دو بعدی و سه بعدی در اختیار خواهید داشت.

نرم افزار دیالوکس تولید شرکت DIAL آلمان است و به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد.

این شرکت علاوه بر نرم افزار راهنمای استفاده از نرم افزار را نیز به صورت یک فایل PDF تولید نموده و در اختیار علاقه مندان قرار داده است

PDF آموزشی قسمت های مختلف نرم افزار را با استفاده از تصاویر و توضیحات متنی آموزش داده است که سبب شده به سادگی برای اغلب علاقه مندان قابل استفاده باشد.

برای مشاهده سایت این شرکت اینجا کلیک کنید.

آشنایی با سیستم های روشنایی در نرم افزار DIALux :

در DIALux محاسبات روشنایی به سه گروه روشنایی داخلی ( داخل ساختمان ) روشنایی خارجی ( بیرون ساختمان ) و روشنایی خیابانی تقسیم بندی می شود که کاربر با توجه به مکانی که قصد نوررسانی یا نور پردازی آن را دارد، باید یکی از گزینه های موجود در منوی استارت برنامه را انتخاب نماید.

برای راحتی کاربران در این نرم افزار قابلیت ویزارد نیز تعبیه شده است که کاربر میتواند با استفاده از آن تنظیمات پروژه خود را 4 تا 10 مرحله انجام دهد.

 

نرم افزار DIALux نرم‌ افزار محاسبات روشنایی : نرم افزار Dialux یک نرم افزار فنی مهندسی رایگان برای طراحی نورپردازی فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها است.

 

 

بعد از مشخص شدن نوع پروژه کاربر باید محیط مورد نظر خود( اتاق، خیابان، جلوی ساختمان، گاراژ و..) را در نرم افزار رسم کند، در کتابخانه های قدرتمند نرم افزار DIALux تمامی المان های مورد نیاز برای تهیه نمای تک بعدی و سه بعدی مکان وجود دارد، دیوارهای آجری و شیشه ای، درب و پنجره با ابعاد مختلف، لوزام منزل ( میز و صندلی و مبل و.. ) ، درخت و… از جمله المان های موجود در کتابخانه است.

 

نرم افزار DIALux نرم‌ افزار محاسبات روشنایی : نرم افزار Dialux یک نرم افزار فنی مهندسی رایگان برای طراحی نورپردازی فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها است.

 

بعد از طراحی نسخه تک بعدی و سه بعدی مکان نوبت به جایگذاری لامپ های روشنایی ( برای روشنایی داخلی ) یا تیرهای چراغ برق یا پروژکتورهای led و لامپی یا …. ( برای روشنایی خارجی ) میرسد.

برای انجام دادن این کار از پلاگین های نرم افزار DIALux استفاده میشود، این پلاگین ها توسط شرکت های تولید کننده لامپ های روشنایی تهیه و به نرم افزار اضافه شده اند، شما باید با توجه به لامپ های موجود در بازار، پلاگین دلخواه را انتخاب کرده و با استفاده از قطعات موجود در آن جایگزاری لامپ ها را به صورت دستی یا خودکار انجام دهید.

بعد از جایگزاری لامپ ها میتوانید نور پردازی ایجاد شده را به صورت سه بعدی مشاهده کرده و در صورت نیاز مکان لامپ ها را تغییر دهید .

نرم افزار DIALux نرم‌ افزار محاسبات روشنایی : نرم افزار Dialux یک نرم افزار فنی مهندسی رایگان برای طراحی نورپردازی فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها است.

 

اطلاعات نرم افزار DIALux به سادگی قابل ویرایش بوده و کاربر میتواند در هر زمان که بخواهد بخش یا تمام پروژه را تغییر دهد.

از ورژن 4.10 به بعد( از سال 2012 ) DIALux در دو نسخه DIALux و DIALux evo منتشر شده است.

در نسخه DIALux evo تمامی توابع DIALux وجود ندارد، اما به دلیل بهینه سازی های صورت گرفته، سرعت این نرم افزار برای رندر ( rendering) تصاویر افزایش یافته و ویژگی های جهت ایجاد مدل های پیچیده از ساختمان ها و انجام محاسبات روشنایی پیچیده به آن اضافه شده است.

نرم افزار DIALux همکنون در دو نسخه DIALux و DIALux evo در دسترس شما قرار دارد:

DIALux برای انجام محاسبات روشنایی روز (Daylight calculation ) ، روشنایی اضطراری، روشنایی خیابانی و انجام محاسبات پیچیده مانند روشنایی ورزشگاه و سایر مکان های بزرگ مناسب است.

DIALux evo برای انجام روشنایی داخلی و خارجی ساختمان ها و به طور کلی انجام محاسبات روشنایی و نورپردازی برای مکان های کوچک که نیاز به درج جزئیات بیشتری دارند، مناسب است.

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق ایمیل Ali8000@Gmail.com با ما تماس بگیرید.