نوع فایل
xls-ZIP
حجم فایل
200Kb
نوع پروژه:
محاسبات
25,000 تومان

در برنامه محاسبات ظرفیت یو پی اس و اینورتر به زبان فارسی و با فرمت اکسل با وارد کردن مقادیر توان مصرف کننده ها ، تعداد و مدت زمان استفاده از آنها ،مجموع جریان الکتریکی مورد نیاز محاسبه میگردد

در مرحله بعد با انتخاب مشخصات اولیه یو پی است و اینورتر مثل ولتاژ خروجی باطری ها ، نوع اتصال باطری ، فاکتور اتصال کوتاه مدت زمان استفاده از باطری ها ، مشخصات نهایی دستگاه Ups و inverter محاسبه میگردد.

نوسانات جریان الکتریکی در تجهیزات موجب آسیب جدی به آنها می شود به همین دلیل برای حفاظت از آنها لازم است از منبع تغذیه ی بدون قطعی ، پایدار و بدون نوسان استفاده کنیم و راه حل آن در صنعت استفاده از منابع تغذیه مبتنی بر باتری است که مهمترین آنها ups و inverter است.

Ups مخفف Uninterruptible Power Supply به معنای منبع تغذیه بی وقفه و یا برق اضطراری بوده و وسیله ذخیره انرژی الکتریکی برای مدت 2 تا 8 ساعت در باطری های آن است

اینورتر یا مبدل برق جهت تبدیل جریان مستقیم DC به جریان متناوب AC است.

 

برنامه محاسبات ظرفیت یو پی اس و اینورتر به زبان فارسی و با فرمت اکسل توسط مهندسین ایران دما  بر اساس روابط و قوانین الکتریکی نوشته شده و با اکسل 2003 به بالا باز می شود

شایان ذکر است که از نتایج محاسبات این برنامه به صورت تخمینی میتوان استفاده کرد  اما در پروژه های بزرگ لازم است که محاسبات دقیقتری انجام شود.

تفاوت ups و inverter در چیست؟

اصلی ترین تفاوت یو پی اس و inverter در زمان سوئیچ است. زمان سوئیچ یا تبدیل به زمانی گفته می شود که باتری برای سیستم پشتیبانی صرف می کنند که بعد از قطع برق از منابع تغذیه پشتیبانی گفته می شود.

اصولا این زمان در اینورتر ها بیشتر از یو پی اس است و یو پی اس ها نسبت به اینورتر کم تر است که برای استفاده در دستگاه های مهم و حساس کاربرد بیشتری دارد.یو پی اس ها دارای مدار های پیچیده هستند که دارای سرعت عمل بیشتر و بسیار بالا بوده و در مقابل اینورتر بسیار گران هستند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق ایمیل Ali8000@Gmail.com با ما تماس بگیرید.