نوع فایل
xls-ZIP
حجم فایل
240Kb
نوع پروژه:
محاسبات
40,000 تومان

یکی از روش های دوستدار محیط زیست و بدون آلودگی در تولید برق استفاده از پانل های خورشیدی  است. در این دفترچه محاسبات سیستم خورشیدی مولد جریان الکتریکی ،مبدل و باطری ها به زبان فارسی و با فرمت اکسل با وارد کردن مقادیر توان مصرف کننده ها ، تعداد و مدت زمان استفاده از آنها ،مجموع جریان الکتریکی مورد نیاز محاسبه میگردد و در مرحله بعد با انتخاب مشخصات اولیه پانل های خورشیدی ، باطری ها  و اینورتر مثل ولتاژ خروجی باطری ها ، نوع اتصال باطری ، فاکتور اتصال کوتاه مدت زمان استفاده از باطری ها ، مشخصات نهایی پانل های خورشیدی ، تعداد باطری ها و دستگاه محاسبه میگردد.

کارکرد solar panel بدینگونه است که انرژی خورشیدی را دریافت کرده و آن را به الکتریسیته تبدیل می کند و برق تولید شده در مصرف‌های تجاری و مسکونی قابل استفاده است.

سیستم‌های فتوولتائیک Photovoltaics شامل یک پنل و ماژول‌ های صفحات خورشیدی، اینورتر، و باتری های و سیم‌کشی اتصالات نیز می‌باشد.

دفترچه محاسبات سیستم خورشیدی مولد جریان الکتریکی ،مبدل و باطری ها
اجزای سیستم فتوولتائیک ( سیستم خورشیدی مولد جریان الکتریکی )

  • پانل‌های خورشیدی :

عبارتند از تعدادی ماژول که به هم متصل شده‌اند و از اجتماع پانل‌ها آرایه‌ها به وجود می‌آیند. آرایه‌های فتوولتائیک به‌طور کلی به دو حالت سری یا موازی به هم متصل می‌شوند.

  • باتری ها

بانک باتری معمولاً ۱۲ ولتی بوده و تعدادی باتری را شامل می‌شود و به صورت سری به هم متصل شده و ولتاژ مورد نیاز سیستم را تأمین می‌نماید. در سیستم‌های منفصل از شبکه، انرژی ذخیره شده در باتری‌ها، در هنگام شب یا مواقع ضروری دیگر به کار گرفته می‌شود. در سیستم‌های پشتیبانی در مواقع قطع برق شبکه سراسری از باتری استفاده می‌شود، سیستم‌های متصل به شبکه نیازی به باتری ندارند.

  • مبدل inverter: 

برق تولیدی توسط پانل‌های خورشیدی به صورت DC بوده و با کمک مبدل‌ها به برق AC تبدیل می‌گردد.

  • دستگاه کنترل شارژ باتری :

دستگاه کنترل شارژ باتری در سیستم‌های فتوولتائیک منفصل از شبکه، به منظور جلوگیری از تخلیه کامل باتری‌ها یا شارژ بیش از حد باتری‌ها به کار می‌رود. کلیه سیستم‌های استاندارد منفصل از شبکه خورشیدی خانگی دارای دستگاه کنترل شارژ باتری هستند.

برنامه دفترچه محاسبات سیستم خورشیدی مولد جریان الکتریکی ،مبدل و باطری ها به زبان فارسی و با فرمت اکسل توسط مهندسین ایران دما  بر اساس روابط و قوانین الکتریکی نوشته شده و با اکسل 2003 به بالا باز می شود.

شایان ذکر است که از نتایج محاسبات این برنامه به صورت تخمینی میتوان استفاده کرد و در پروژه های بزرگ لازم است که محاسبات دقیقتری انجام شود.

برنامه دفترچه محاسبات سیستم خورشیدی در دو شیت ارائه شده است ، ابتدا مصارف الکتریکی مورد نظر محاسبه میشود و خروجی در برنامه اصلی قرار میگیرد:

دفترچه محاسبات سیستم خورشیدی مولد جریان الکتریکی ،مبدل و باطری ها

محیط برنامه دفترچه محاسبات سیستم خورشیدی

دفترچه محاسبات سیستم خورشیدی مولد جریان الکتریکی ،مبدل و باطری ها

برای فعال شدن امکانات برنامه ، لازم است که به محض باز کردن فایل اکسل یکبار آنرا ذخیره save  کنید

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق ایمیل Ali8000@Gmail.com با ما تماس بگیرید.